Video marketing inzetten om je bedrijf een extra boost en naamsbekendheid te geven is een goed idee. Maar welk type video kun je het beste inzetten? En wat is het verschil tussen de verschillende type video’s? In dit artikel geven we meer informatie over promotiefilms en bedrijfsfilms. Lees nu verder en ontdek!
Wat is een promotiefilm?
Een promotiefilm is, zoals de naam al aangeeft, ter promotie van een product, dienst of evenement. Het is belangrijk dat de video is geschoten in de juiste stijl, want zo’n video moet een sfeer en stemming tonen. Dit is essentieel om een gevoel op te roepen bij de klant. Er zijn genoeg partijen die je kunnen helpen om een professionele promotiefilm maken.
Wat is een bedrijfsfilm?
Met een bedrijfsfilm breng je jouw onderneming onder de aandacht. Je promoot dus wel je bedrijf, maar in tegenstelling tot een promotiefilm gaat dit niet over enkel een product of dienst. In een bedrijfsfilm toon je het pand, personeel en deel je waar het bedrijf voor staat. Een soort voorstelronde van je onderneming dus. Wanneer je een professionele bedrijfsvideo wilt is het verstandig om een bedrijfsfilm laten maken door een ervaren partij.
Welke boodschap wil je overbrengen?
Wanneer je een video wilt inzetten is het dus belangrijk om goed na te denken over de boodschap die je wilt overbrengen. Dit is van invloed op het script, het visuele aspect en eigenlijk de gehele video. Waar een bedrijfsfilm veelal vooral op de eigen website wordt gedeeld, wordt een promotiefilm bijvoorbeeld ook in videoadvertenties vertoond op Sociale Media kanalen zoals Facebook of Instagram. Of misschien zelfs wel op televisie.
Het is altijd belangrijk om je te richten op de doelgroep. Heb je meerdere doelgroepen? Neem dan verschillende video’s op die je richt op iedere doelgroep. Persoonlijkheid en relevantie is essentieel voor het succes van een videocampagne.